Çerez Örnek
canlı destek

Genel Tanıtım

 

                                                                                     

Strateji GeliÅŸtirme Daire BaÅŸkanlığı 13.02.2006 tarihli ve 26084 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Strateji GeliÅŸtirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik gereÄŸince, görevlerini aÅŸağıda belirtilen fonksiyonlar kapsamında yürütür:

a) Stratejik yönetim ve planlama fonksiyonu

1) Üniversitenin stratejik planlama çalışmalarına yönelik bir hazırlık programı oluÅŸturmak, idarenin stratejik planlama sürecinde ihtiyaç duyulacak eÄŸitim ve danışmanlık hizmetlerini vermek veya verilmesini saÄŸlamak ve stratejik planlama çalışmalarını koordine etmek.

2) Stratejik planlamaya iliÅŸkin diÄŸer destek hizmetlerini yürütmek.

3) Üniversitenin faaliyet raporunu hazırlamak.

4) Üniversitenin misyonunun belirlenmesi çalışmalarını yürütmek.

5) Üniversitenin görev alanına gören konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek.

6) Yeni hizmet fırsatlarını belirlemek, etkililik ve verimliliÄŸi önleyen tehditlere tedbirler almak.

7) Kurum içi kapasite araÅŸtırması yapmak, hizmetlerin etkinliÄŸini ve yararlanıcı memnuniyetini analiz etmek ve genel araÅŸtırmalar yapmak.

8) Üniversitenin üstünlük ve zayıflıklarını tespit etmek.

9) Üniversitenin görev alanıyla ilgili araÅŸtırma-geliÅŸtirme faaliyetlerini yürütmek.

10) Üniversitenin faaliyetleri ile ilgili bilgi ve verileri toplamak, tasnif etmek, analiz etmek.

11) Üniversitenin Kalite Komisyonu’nun sekreterya çalışmalarını yürütmek.

b) Performans ve kalite ölçütleri geliÅŸtirme fonksiyonu

1) Üniversitenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütlerini geliÅŸtirmek.

2) Üniversitenin yönetimi ile hizmetlerin geliÅŸtirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak.
3) Üniversitenin ve/veya birimlerin belirlenen performans ve kalite ölçütlerine uyumunu deÄŸerlendirerek üst yöneticiye sunmak.

c) Yönetim bilgi sistemi fonksiyonu

1) Yönetim bilgi sistemine iliÅŸkin hizmetleri varsa ilgili birimlerle iÅŸbirliÄŸi içinde yerine getirmek,

2) Yönetim bilgi sisteminin geliÅŸtirilmesi çalışmalarını yürütmek,

3) İstatistiki kayıt ve kalite kontrol işlemlerini yapmak.

d) Mali hizmetler fonksiyonu

Bütçe ve performans programı;

1) Performans programı hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak.

2) Bütçeyi hazırlamak.

3) Ayrıntılı harcama veya finansman programını hazırlamak.

4) Bütçe iÅŸlemlerini gerçekleÅŸtirmek ve kayıtlarını tutmak.

5) Ödenek gönderme belgesi düzenlemek.

6) Gelirlerin tahakkuku ile gelir ve alacakların takip iÅŸlemlerini yürütmek.

7) Yatırım programı hazırlıklarının koordinasyonunu saÄŸlamak, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım deÄŸerlendirme raporunu hazırlamak,

8) Bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak; sorunları önleyici ve etkililiÄŸi artırıcı tedbirler üretmek,

9) Üniversitenin faaliyetlerinin stratejik plan, performans programı ve bütçeye uygunluÄŸunu izlemek ve deÄŸerlendirmek.

Muhasebe, kesin hesap ve raporlama;

1) Üniversitenin muhasebe hizmetlerini yürütmek,

2) Bütçe kesin hesabını hazırlamak,

3) Mali yönetim dönemine iliÅŸkin icmal cetvellerini hazırlamak,

4) Mali istatistikleri hazırlamak.

Ä°ç kontrol;

1) Ä°ç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliÅŸtirilmesi konularında çalışmalar yapmak,

2) Üniversitenin görev alanına iliÅŸkin konularda standartlar hazırlamak,

3) Ön mali kontrol görevini yürütmek,

4) Amaçlar ile sonuçlar arasındaki farklılığı giderici ve etkililiÄŸi artırıcı tedbirler önermek.  

DÄ°ÄžER GÖREVLER

Daire BaÅŸkanlığı, aÅŸağıdaki çalışmaların yürütülmesine destek vermektedir.

a) Protokoller Ä°nceleme Komisyonu

Üniversitenin tüm birimlerinin dış kurumlarla yapacakları iÅŸbirliÄŸi protokollerinin görüÅŸüldüÄŸü Protokoller Ä°nceleme Komisyonunun sekreterya çalışmalarını yürütmek ve imzalanan tüm protokolleri kayıt altına alarak arÅŸivlemek.


Ege Ãœniversitesi

EGE ÃœNÄ°VERSÄ°TESÄ°